2017

2017: Un desig...M'agradaria que es publiqués una antologia d'autors (vells i nous) del Baix Llobregat. Les lletres també són el testimoni i la memòria d'una comarca i sovint ens n'oblidem.

Nou programa!

Els dilluns a Esplugues Televisió (Etv) parlen de Patrimoni del Baix Llobregat...

divendres, 31 de desembre de 2010

Haikús de Joana Raspall (per començar un nou any) Bon any!!


La veterana escriptora Joana Raspall, afincada a Sant Feliu de Llobregat, ens ha sorprès les darreres setmanes publicant un nou poemari titulat: "el jardí vivent".
És prou coneguda la gran habilitat i mestratge de Raspall per fer micro-poesia, és a dir, tankes i haikús.
Per acabar i començar el nou any, n'he seleccionat alguns que he trobat per la xarxa.BON ANY!!
Haikús
Eren de seda
els pètals ara mústics
que el vent s'emporta.
*
Camins abruptes
em semblaven joguines
i ara m'acoren
**
El riu, les ales,
el mar o les senderes...,
tot se m'enduia.
***
Per deslliurar-nos
de creences arcaiques,
hem creat ídols.
****
La gota d'aigua
pot transformar la roca
acariciant-la.
******
La posta és lenta;
li pesa endur-se un dia
ple de desitjos.
*
L'ametller gosa
florir quan la glaçada
està distreta.
**
Estic desperta?
Potser abans vivia
el somni d'ara?
***
Com puc resoldre
el guirigall de dubtes
sense traïr-me?
***
Jo caminava
creient que estava quieta
i el món corria.
****
Cada paraula
és un batec de vida
que vol donar-se.

JOANA RASPALL (Barcelona, 1913)
escriptora i bibliotecària


1 comentari:

  1. Gràcies per compartir els poemes. Me'ls quede i els enganxe al meu bloc.

    ResponElimina